måndag 23 december 2013

Tankar dan före dopparedan

Jag önskar er alla en fin jul tillsammans med era nära och kära.
Jag är så tacksam att jag får fira julen med min man och våra två barn. Och även med våra syskon och föräldrar. Alla tillsammans hemma hos oss.

Självklart tänker jag på dom som inte finns kvar hos oss. Som Hasse och min svärfar.
Just i år tänker jag även mycket på en vän som lämnade jordelivet 1/11. Och många tankar finns hos hennes familj, då främst hennes två små barn.

Självklart funderar man mycket kring fattigdomen hos barnfamiljer i Sverige som det pratas mycket om i media på slutet. Och att det finns många som inte har möjlighet att ge sina barn det jag kan ge mina barn och allt jag haft under mina barndomsjular.
Jag har gjort det jag känner att jag kan. Via en vän har jag köpt julklappar till några barn som har föräldrar som av olika anledningar inte kan köpa julklappar.
Jag har även under året köpt födelsedagspresenter till några barn.
Jag vet att det finns många fler som behöver hjälp.
Men för mig känns det bra att jag fått denna möjlighet. Att via min fantastiska vän som engagerar sig i dessa familjer fått möjlighet att hjälpa med det jag kan.

Hoppas ni inte stressar för mycket. Utan njuter av att umgås med nära och kära och njuta av allt de goda.

Jag är även så tacksam över alla fina vänner jag har. Utan er skulle "guldkanten" i livet saknas. Vi har haft många roliga stunder i år. Och nästa år kommer bli minst lika roligt.

Inga kommentarer: