tisdag 21 juni 2011

Den här månaden

Det råkade bli några dagars avbrott. Jag har helt enkelt inte orkar skriva. Varje gång jag har loggat in ropar nån av barnen eller så ringer det.....

Men som sagt den här månaden har det hänt lite mer än vanligt i mitt hemma mamma liv.
Det började med att Hugo fick plats på förskolan så vi skolat in honom. Och det har gått över förväntan. Vi var lite oroliga eftersom han har så många födoämnes allergier. Men det har funkat bra. Men idag är hans sista dag. För i morgon går Henrik på pappa ledigt. Och jag ska jobba min första dag i morgon. Så två år av hemma mamma tiden är över. Men det har varit fantastiskt.

Klara går sitt sista år i förskolan och ska börja u förskoleklass till hösten. Så det var en känslofull sommarfest/avslutning på hennes förskola.

Och så gjorde jag en fantastisk Stockholms resa med mina tjejer. Vi bara va och var på grönan och kolla på Petter och September.

Och den här månaden har jag också börjat med Cambridge metoden.
Det har gått otroligt bra. -12 kg på 6 veckor. Körde en vecka renkur då jag bara drack. Sen la jag till ett mål med protein och grönsaker. Nu äter jag två mål med protein och grönsaker och dricker "soppa" två gånger.

Och så har jag fått en cykel att träna på av min kära man. Så äntligen har jag kommit igång ordentligt med träning. Och det är så kul och skönt.
Gud vad min kropp har saknat det.
Det är ren medicin för kropp och själ.
Jag har en runda som tar ca en timme. Igår sken kvällssolen och det doftade sommar. Helt underbart.

Och så har vi grillat massor. Nu när vi bor första sommaren i radhus.

Jag har haft en riktigt bra månad. Sånna vill jag ha fler av. :-)

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: