lördag 28 maj 2011

Mina föräldrar

Min mamma med Hugo


Mina föräldrar skilde sig när jag var 6 år. Då flyttade min pappa till Falun. Vi var där varannan helg och längre perioder på sommaren. På sommaren var vi alltid i Edsken och bodde i husvagn. Han har alltid jobbat inom industri och det var jobb på Scania som gjorde att han flyttade till Falun. De han ofta berättar om är att han var bra på skidor när han var ung.

Jag och min bror bodde med mamma i Ockelbo. Och hon är den bästa mamma man kan ha. Om jag blir hälften så bra mamma som hon varit blir jag nöjd. Och nu är hon den bästa mormor man kan vara. Är ofta med barnen och Klara sover där ofta.
För tre år sen flyttade mamma från Ockelbo till Gävle. Det är skönt att ha henne nära. Men kan sakna att inte kunna åka "hem" till Ockelbo.
Hon jobbar på en förskola i Ockelbo. Och nu umgås vi som vänner och jag ringer henne först av alla om det hänt något och vi pratar varje dag <3

Inga kommentarer: