torsdag 18 juli 2013

Periodisk fasta

Nu har jag hittat den variant av periodisk fasta som passar mig.
Jag har mitt ätfönster mellan 9-17.
Den största orsaken är att jag oftast kliver upp mellan kl 6:00-6:30. Och vi äter alltid middag mellan 16:30-17:00.
Så dessa tider passar mig bättre än upplägget 12-20.
Och så är det bättre för mig att köra varje dag.
Idag var det dag 6 på rad. Och jag tänker inte på fastan direkt.
På morgonen är det inga problem alls. På kvällen kan jag bli sugen. Men det är nog mest en vana. Bara jag dricker vatten eller Loka funkar det bra.
De första nätterna lära jag gå upp på toa. Men de senaste två har jag sovit hela natten.

Så här äter jag nu.
9:00 gör jag en shake på 2-3 dl vatten med några frysta hallon, 1 msk linfröolja, 2 skopor jordgubb proteinpulver från holistic. Och tar chlorella till
11:30 äter jag lunch med barnen. Äter då lchf.
17:00 middag. Lchf

Nån gång har jag ätit nått på em när vi fikar på stranden eller får besök. Kan bli bär eller ostrulle. Har dragit ner på mejeriprodukter då jag fått tips om att det kan stoppa upp viktnedgången.

På morgonen dricker jag vatten och svart kaffe.
Tar en kaffe med mjölk eller grädde på fm. Det måste jag för jag älskar kaffe med mjölk. Blir även en kaffe med mjölk på em.
Men är vi på stranden eller om jag dricker kaffe nån annan stans blir det svart.

Vikten ligger på -2 sen jag gick på semester. Ska se hur det ser ut om 2 1/2 vecka när semestern är slut.

Ska ju även ha min äta vad jag vill dag på söndag/ måndag (12-12 ;-) ) när vi åker till Stockholm och bor på hotell.

Inga kommentarer: