torsdag 4 juli 2013

Sommar i P1

Jag älskar sommar i P1.
Det är sommar för mig. Jag lyssnar aldrig på direktsändningen utan lyssnar på appen när det passar mig. Och så väljer jag ut de personer jag känner för.
I år har jag hittills lyssnat på Gardell, Maja Ivarsson, Carolina Gynning, Lasse Kroner, Sarah Down Finer och Kristian Gidlund.
Alla riktigt gripande och fantastiska sommarprat.
Måste nog säga Kristian Gidlund som det bästa. Han berättar om sitt liv med dödlig cancer. Han griper tag i en och får en att fundera över vad som är viktigt i livet. Och han är en riktigt bra berättare.
Gynning gör det också riktigt bra. Jag har alltid gillat henne. Men hennes berättelser gör att man kan förstå varför man lever som man gör ibland.
Samma med Maja, vilket liv hon levt.....

Idag blir det Helena af Sandberg för min del.

Inga kommentarer: