lördag 9 november 2013

2 1/2 år med lchf

Idag är det precis 2 1/2 år sen jag började med lchf. Lär nog säga att det är det bästa val jag gjort.
Det är tre år mellan bilderna och det tog 6 månader till efter att ha sett denna hemska bild på mig själv innan jag tog steget. Och då föll valet på lchf.

Anledningen att jag tycker lchf är det bästa valet. Det är att jag slipper kämpa emot sötsuget som jag ständigt får göra när jag väljer någon annan form av viktnedgång,som att räkna kalorier eller points.......
Sen beror det säkert på att jag har ett sockerberoende. Men för mig har lchf vare räddningen.
Sen starten för 2 1/2 år sen har jag gått ner 27 kg och har inte gått upp. Har stått still under längre perioder eller gått upp nått kg, men för varje år har jag vägt ca 7-8 kg mindre än året innan.

Inga kommentarer: