tisdag 26 november 2013

Föreläsning

I söndags kom min kära vän och gamla kurskamrat Lisette Therner till Skutskär och föreläste om Ayurveda och läkning.
Hon har själv genomgått ett stor läkning i sitt liv och har beskrivit det jättebra i sin bok Inte mindre än frisk.
Det var så kul att få träffa henne igen. Hon bor i Kalmar så vi träffas tyvärr väldigt sällan.
Det var en inspirerande föreläsning och så härligt att få lyssna på hennes väg. Eftersom vi känt varandra i 11 år och jag sett mycket av hennes liv innan läkning. Så var det helt underbart att höra när hon berättar.
Önskar alla kunde ha hennes förmåga att kämpa på och tro på sig själv.
Hon sa att mitt största hinder har varit mig själv. Och det kan jag relatera stort till. Inte är det då nån annan som hindrar mig. Bara mina egna föreställningar och tankar i huvudet som stoppar mig.

Inga kommentarer: