lördag 30 november 2013

Ullared

I torsdags kväll kl 22 åkte jag och Therese med grannarna här hemma (några av dom) på bussresa till Ullared.
Det gick helt ok att sova på bussen. Blev några timmar här och där. Kl 7 igår morse rullade bi in vid Gekås.
Vi kom långt fram i kön och stod i ca 40 min och väntade.
Vi gick runt i varuhuset och kikade på barnkläder, leksaker och julprylar. En liten fikapaus hann vi också med.
Och vips var kl 12:30 då bi fick komma och packa in i bussen. Sen var det in igen i varuhuset. Denna gång blev det lite lugnare och inte lika mycket prylar. Jag kom hem med 73 artiklar och några tusen kronor fattigare. Men nu är alla julklappar inhandlade. Hittade en legogrej till Hugo för 499:- som annars kostar 999:-
Hemresan gick 17:30 och vi rulla in till stationen i Gävle kl 02;30. Då hade vi åkt 122 mil. De sista 4 timmarna sov jag nästan hela tiden.
Men jag gillar verkligen Ullared. Även om man troligen handlar mer än man skulle. Då var det ett kul set att fixa alla julklappar på.

Inga kommentarer: