tisdag 6 januari 2009

Sista lediga dagen.....

....och det känns både skönt och lite jobbigt.
Skönt att allt blir som vanligt igen med rutiner.
Klara längtar efter att få leka med sina dagiskompisar. Hon har ett väldigt stort lekbehov och efter nästan tre veckor är jag ganska trött på låtsasfika, bygga pussel, rita, klippa och klistra. Men det har varit jätte skönt att tagit det lugn och umgås hela familjen. Man märker att alla går ner i varv och bara är. Vi hade en jätteskön utflyckt till Hemlingby med pulka och grilla korv och så var vi på bio. Sen har vi haft tid att träffa familjen och vänner.
Vi pratade lite om dagis och att hon ska dit i morgon, så hon var lite orolig nu vid läggdags och ropade in oss flera gånger.

Jag tycker det tar emot att åka till skolan i morgon och träffas med gruppen för att planera redovisning tills på fredag. Sen hemtenta, logguppgiften och en till redovisning om 1 vecka.
Från och med den 19 januari ska jag börja på ett nattschema på mitt gamla jobb. Det ska bli riktigt skönt att jobba. Jag har ju varit inne i Högskolan värld sedan augusti 2002 förutom ett avbrott när jag var föräldrarledig i 11 månader. Men jag ska läsa en 10 p kurs som går på halvfart. Har lite svårt att släppa studierna, jag tycker om det på något vis.

Inga kommentarer: