torsdag 10 januari 2013

Skrivbok

När jag började med shakes och lchf igen efter lite fritt ätande i december så bestämde jag mig gör att skriva.
Jag vill skriva både hur det känns, som en dagbok.
Och så de resultat jag uppnår.
Jag försöker även sätta ord och skriva ner de mål och delmål jag har. Kan vara väldigt svårt. Men viktigt att få på papper tror jag. Då blir de mer verkliga.

Sen har jag även använt mig av Mia Törnbloms tre ord att stärka självkänslan.
Då ska man varje dag skriva tre meningar om sig själv under rubriken

Bra
Tack
Hjälp

En riktig utmaning vissa dagar.

Men innan skulle jag hitta den bok jag skulle skriva allt detta i.
Och när jag såg den här på hyllan på Bokia var det kärlek på nått vis. Det stod Malin på den.
Jag blir glad varje gång jag ser den <3

1 kommentar:

Tessan sa...

Precis sånna skrivböcker hade mormor och morfar! Vilken nostalgi att se att dom finns än idag :)