måndag 21 januari 2013

Tavlor

Jag tycker det är svårt med tavlor och vill gärna att motiven ska betyda något eller vara ett motiv jag faller för.

Vi har äntligen hittat antalet och motiv vi gillar. Har t.om en som vi inte ramat in.
Den stora ovanför soffan är Moments från Marimekko. Sen de små är en som Hugo målat, två Gävlemotiv och sen är det tre som jag kan byta ut.....
Den ovanför fåtöljen är en plansch från Moderna museet. Såg den första gången hos en god vän och föll direkt.
Sen är de små fotografier på barnen.

Den stora ovanför skänken är ett motiv från Bönan. Vi köpte den när vi hade gift oss. Av två anledningar, vi gifte oss i Bönan och konstnären är Johan Tunberg. Han var min bildlärare i högstadiet.
Och den lite mindre bredvid är Ockelbo motiv i tryck målad av Leif Formgren. Jag och min bror fick en varsin sådan i present.

Inga kommentarer: