fredag 19 december 2008

Idag ska sista uppgiften för terminen in. Ska bli så skönt. Ska i och för sig redovisa två uppgifter i januari. Men det orkar jag inte tänka på idag.
Ikväll ska jag och mamma på julkonsert med Peter Jöback på läkerolarena. Den tredje julkonserten för mig i år. I morgon ska det julstökas här hemma. På kvällen klär vi granen när Klara kagt sig så hon ser den på morgonen när hon vaknar.


Jag satt och gick igenom gamla kort och hittade det här kortet på familjen från Klaras första sommar, jag blir så glad av det kortet och ett kort på Klara fån julen när hon var 1 år och 3 månader. Här kommer en jätte fin dikt.

DU ÄLSKADE BARN
Så kom du då till oss du älskade barn
Och grep våra hjärtan med kraft
Med ens fick allting mera mening
Långt mer än det någonsin haft
Du ler så du strålar, din själ lyser klar
Du fångar all ömhet omkring
Små fötter och fingrar, din hud och din doft
Så underbart skapat allting
Ditt liv ska vi följa och finnas för dig
Och dela din glädje och sorg
När skuggorna hotar ditt solsken
är vi din tryggade borg
Idag vill vi visa för vänner och släkt
den gåva vi fått att bevara
Ett barn att få älska och skydda mot ont
En lycka för stor att förklara
( Jessica Marie Nilsson)



Inga kommentarer: